1394 689 0912 info(at)golshin.com

صدای فراگیر چند کاناله مخفی

اسپیکر نامرئی

تاریخ

سیستم های سینمای خانگی نامرئی
مطالعه برنامه کاربردی اسپیکرهای نامرئی

صداي فراگیر نامرئی

اغلب مشتریان تصور سیستم های صوتی فراگیر چند کاناله را دارند و خواهان این نوع سیستم هستند. برای یکپارچه سازی اسپیکرها و کنترل کانال های متعدد راه کارهای زیادی وجود دارد.
شرط انتخاب این مدل سیستم همخوانی اسپیکرهای موجود می باشد که بتوانند صداهای بم ، زیر و حتی ظریف ترین صداها را نیز پخش نمایند . محصولات SOUNDEC این امکان را فراهم می کند.

یک تصور اشتباه و رایج میان مردم این است که اسپیکرها باید ارتعاشی باشند و صدا را به همه اتاق یا مکان برسانند ، البته این تصور اشتباه است چون در سیستم های فراگیر هر اسپیکر وظیفه مشخص شده ای دارد و صدا در به یک جای اتاق هدایت می کند و ما آن را می شنویم.

اگر چه ممکن است که اسپیکرهای SOUNDEC تمامی خواسته های مشتری را به دلیل فضای بزرگ و یا صدای سینمای واقعی مطلوب کارفرما را ندهند. ولی در سیستم های سینمای خانگی 1.5 تا 32 کانال بهترین ها را ارائه می دهد، و میتوان محصولات SOUNDEC را به عنوان یک سینمای خانگی کامل استفاده نمود.

سیستم های سینمای خانگی نامرئی
منزل مسکونی – سیستم صوت دالبی اتموس نامرئی

فضاهای جند منظوره

اکثر سیستم های صدای فراگیر چند کاناله برای سینمای خانگی خصوصی، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق بازی، حمام و یا سرویس های بهداشتی استفاده می شوند، مانند محصولات سقفی و دیواری برند Pyle که به صورت بی سیم و باسیم هستند.
اساساً ممکن است یک سیستم صوت چند کاناله از 5 عدد اسپیکر و یک ساب ووفر و یا حداکثر از 11 عدد اسپیکر و چندین ساب ووفر تشکیل شده و بهترین گزینه براي شما باشند.ولی این مشکل که این مدل سیستم ها قابل رویت بوده و ممکن است ساختار معماری ودکوراسیون مدرن شما را تحت الشعاع قرار داده و ظاهری ناخوشایند و نامناسب ایجاد کنند.
اما اسپیکرها و ساب ووفرهای SOUNDEC این مشکل را حل کرده و بدون دیده شدن و بصورت کاملا نامرئی صداها را به گوش شنونده میرسانند.
ما آماده ارائه مشاوره و معرفی تمامی پتانسیل محصولات شرکت براي شما هستیم.
و به دنبال راه کاری برای مخفی کردن اسپیکر و سیستم صوت نیز هستند و با آمدن محصولات SOUNDEC این فرآیند کامل شده و سیستم صوت صددرصد نامرئی ایده آل شما آماده است. در طراحی مدرن خانه های مسکونی و یا حتی محل کار روشنایی های مخفی، پرژکتور مخفی و حتی پرده نمایش جمع شونده مخفی در اتاق های سینمای خصوصی تعبیه شده و دیگر کسی از مدل های قدیمی و تضاد با دکوراسیون و معماری داخلی راضی نیستند.
این که شما سیستم صوت چند کاناله خود را نه فقط برای سینماي خصوصی بلکه براي اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام، آشپزخانه، تراس، سرویس بهداشتی، استخر، دفترکار، کتابخانه و … می خواهید استفاده کنید.

قایق تفریحی - اسپیکرهای نامرئی سقفی و پشت تخت
قایق تفریحی – اسپیکرهای نامرئی سقفی و پشت تخت

مزایای SOUNDEC

این یک سیستم فراگیر نامرئی ( SOUNDEC ) فقط نیست. به دلیل توانایی در یکپارچه بودن صدا در اتاق و تبدیل آن به اتاق حرفه ای صدا و رسانه محور ، در فضا و ارائه کیفیت خوب از عملکرد بهتری نسبت به مدل های قدیمی را به نمایش گذاشته است و جایگزین مناسبی است.
اسپیکرهای SOUNDEC صدای طبیعی و همه جانبه ای را ارائه می دهد که تمام اتاق بصورت الگوی نیم کره ای و پهنای باند کامل 180 درجه حتی در فرکانس های بالا و منسجم و نا منسجم را کنترل می کند.
در کمتر اسپیکرهایی این ویژگی هست و برای غرق شدن در صدای فراگیر جزو بهنرین ها است.

SOUNDEC
SOUNDEC

تفاوتهای بین موج منسجم و نامنسجم

یک بلندگوی معمولی با استفاده از مبدل الکترومغناطیسی برای حرکت دادن مخروط بلندگو به جلو و عقب مانند حرکت (پیستون) صدایی منسجم را ایجاد می کند و شکل موج آن مخروطی بوده و اندازه آن رابطه مستقسم با ولتاژ نوسان دارد.
ولی ممکن است برای یک مکان از تعداد دو یا چند اسپیکر و منابع صوتی بیشتری استفاده شود و صداهای منعکس یافته از دیوار، سقف و یا حتی کف این فرکانس های منسجم با هم برخورد کرده و ایجاد موج نامنسجم را تولید کرده و صدای نامفهومی شنیده شود.
شکل موج دقیق و یکسانی را نمایش می دهد.
تعامل بین این اسپیکرها و ساب ووفرها ممکن است با برخورد موج فرکانس های صدا باعث تغییر شود و تطبیق زمان بندی و فاصله در سیستم های فراگیر جند کاناله خیلی مهم است. این یکی از نقاط ضعف اسپیکرهای منسجم است و هم ترازی زمانی تنطیم نشده در دستگاه هاي پخش که خیلی کار راحتی برای عموم نیست باعث شنیدن صداهای نامنسجم میشود و ناخوشایند است.

سیستم های سینمای خانگی نامرئی

SOUNDEC
SOUNDEC

مزایای استفاده از SOUNDEC

ولی عمده مزیت این اسپیکرها قطر آن است که از 5.2 سانتیمتر شروع شده و تا قطر حداکثر 10 سانتی متر موجود است و وات های متفاوتی نیز دارند. و هیچ اسپیکری همچین قطر باریکی را ندارد. هنگامی که از این اسپیکرها استفاده می کنیم در سقف یا در دیوار شنونده متحیر می شود که صدا از کجا می آید، در حالی که هیچ چیزی دیده نمی شود. و حتی در فضاهای پشت سر، بالای سر و دیوارهای کناری و روبرو میتوان از این اسپیکرهای نامرئی استفاده نمود.
بدون اینکه دیوار و سقف کاذب و یا حتی کناف داشته باشیم می توانیم از این اسپیکرها در داخل سقف و دیوار استفاده نمود. چون با کمترین قطر دیوارها هم این اسپیکرهای فوق العاده باریک قابل نصب هستند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر باما در تماس باشد.

سیستم صوت فراگیر توکار دیواری - لندن - انگلستان
سیستم صوت فراگیر توکار دیواری – لندن – انگلستان

سیستم های سینمای خانگی نامرئی


سیستم صوت فراگیر توکار سقفی - ویلای خصوصی لهستان

سیستم های صوت فراگیر
مشتریان به دنبال جدیدترین و بروزترین سیستم های هستند و دنبال تجهیزات سنتی قدیمی که به نام سینما خانگی استفاده می شدند دیگر نیستند.
ولی در بلندگوهای قدیمی و سستم های معمول بازار که داخل دیوار قرار نمیگیرند اگر بگیرند قطر بزرگی دارند و باید بستر 30 سانتی حداقل برایشان تعبیه کرد و با حجمی که از اتاق را اشغال می کنند دیگر مورد پسند نیستند.
ظهور فرمت های صوتی فراگیر مانند: دالبی,DTS , Atmos ,Auro-3D و واقعاً شگفتی های زیادی را در این سیستم بوجود آورده اند.
دراین سیستم های فراگیر جدید و یا سه بعدی بلندگو ها در بالای سر، دیوار پشت، کناری و روبرو نصب می شوند و ساب ووفرها نیز از روبرو و یا کناره ها قابل استفاده هستند. البته تعداد کانال ها بستگی به سفارش دارد و حجم اتاق نیز در این امر دخیل است و بستگی به طراحی اتاق سینمای خانگی متغییر هستند.
این امر که از حجم اتاق اشغال نشود را اسپیکرهای SOUNDEC دیگر حل نموده و مرتفع شده است و باریکترین قطر را دارا می باشند و مزیت دیگر که اصلاً دیده نمیشوند را می توان استفاده نمود.


سیستم صوت فراگیر توکار پایین دیوار - انگلستان

کالیبراسیون AVR پخش کننده ها

مانند تمام سیستم های چند کاناله تنظیم صحیح نیز خیلی مهم است و باید بطور دقیق این عمل انجام شود.
برای تنظیم موارد زیر تاثیر دارند:

  • تعداد اسپیکرها
  • فاصله هر بلندگو از شنونده
  • سطح پخش هر بلندگو از شنونده
  • قطبیت
  • انتخاب آمپلی فایر
  • ساب ووفر مناسب

بعضی از AVR ها امکان تنظیم کالیبراسیون خودکار را دارند ولی توصیه می شود این عمل بصورت دستی نیز انجام شود.
تنظیم کالیبراسیون دستی خیلی سخت نیست و زمان زییادی را نمی برد.
جهت آموزس و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشد.

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »