1394 689 0912 info(at)golshin.com

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

سیستم فرمان صوتی

تاریخ

سیستم فرمان صوتی: روشن کردن لامپ ها با ریموت کنترل بسیار جذاب است اما حتی تصور اینکه با صدا بگویید: “لامپ های آشپزخانه را روشن کن” و این کار به صورت خودکار انجام شود، چشم ها را گرد می کند. اضافه کردن قابلیت فرمان پذیری صوتی به سیستم هوشمند سازی خانه می تواند به اندازه ی افزودن یک میکروفون و نصب یک برنامه نرم افزاری در کامپیوتر راحت باشد.

در پست های قبل درمورد هوشمند سازی خانه و مزایای کنترل تجهیزات آن از راه دور با شما صحبت کردیم. در این پست تکنولوژی کنترل صوتی را تشریح می کنیم که به سرعت صنعت هوشمند سازی را فراگرفته است. اسپیکرهای هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، ترموستات هوشمند و جدیدترین سیستم های خانه هوشمند نیز به سیستم فرمان صوتی مجهز شده اند تا کاربر بتواند بدون استفاده از دست ها، وسایل برقی خانه را کنترل کند.

سیستم فرمان صوتی
تجهیزات هوشمند خانه

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

سیستم های فرمان صوتی در خانه هوشمند می تواند هر آنچه را که در سیستم هوشمند سازی خانه شما پیکربندی شده، کنترل نماید. اگر شما از ماژول های روشنایی استفاده می کنید، سیستم فرمان صوتی می تواند لامپ ها را روشن، خاموش و یا میزان نور آن ها را تنظیم نماید. و چنانچه از سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود بهره می برید، سیستم فرمان صوتی می تواند سیستم های هشدار امنیتی را نیز روشن / خاموش کند.

تجهیزات هوشمند خانه
تجهیزات هوشمند خانه

سیستم فرمان صوتی چگونه کار می کند؟

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند از دو جزء اصلی تشکیل شده است:
۱) سیستم تشخیص صدا
۲) سیستم بی سیم.
سیستم فرمان صوتی برای کنترل وسایل از یک اپلیکیشن اندروید، iOS یا ویندوز استفاده می کند. با افزایش استفاده از لپ تاپ، اینترنت، گوشی های موبایل و تکنولوژی بی سیم، امکان دسترسی از راه دور و کنترل وسایل برای کاربران فراهم شده است.

سیستم فرمان صوتی شما در اغلب اوقات غیرفعال است. زیرا قرار نیست سیستم به تمام دستوراتی که در حین صحبت با همسر و یا بچه ها و حتی مهمان های خود انجام می دهید نیز عمل کند. به همین دلیل، برای فعال کردن آن ابتدا باید دستوری به آن داد. برای این کار نام سیستم، مثلا گلشین را در ابتدای فرمان خود باید قرار دهید. سپس، دستور خود را اعلام کنید. دستور شما محدود به جملات تعریف شده برای سیستم است و چیزی اضافه بر آن را تشخیص نمی دهد. مثلا وقتی می گویید لامپ اتاق خواب، سیستم فرمان صوتی این عبارت را در لغتنامه ی خود جست و جو و دستورالعمل مربوط به آن را پیدا کرده و سپس، آن را اجرا می کند. اگر پیام به طرز اشتباهی منتقل شود، سیستم آن را تشخیص نداده و عمل نخواهد کرد.

تجهیزات هوشمند خانه
تجهیزات هوشمند خانه
تجهیزات هوشمند خانه

مزایای سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

شاید برخی افراد سیستم فرمان صوتی را فقط یک ایده ی جالب و سرگرم کننده بدانند اما این سیستم مزیت هایی دارد که بعضی از آن ها را عنوان می کنیم تا بیشتر با این سیستم آشنا شوید.

محافظت راحت تر از خانه

به احتمال زیاد زمانی که بخواهید ویلای خود را هوشمند کنید، امنیت در اولویت قرار خواهد داشت. افزودن سیستم امنیتی هوشمند یعنی افزایش ایمنی خانه به کمک نظارت تصویری و دسترسی به خانه از راه دور. اما می توان آن را راهی برای افزایش راحتی نیز دانست. شما می توانید از منزل خود درهای ویلای شمال را از طریق تلفن همراه هوشمندتان قفل کنید و پیام های هشدار یا شرایط خطر امنیتی را در گوشی خود دریافت کنید.

اگر سیستم فرمان صوتی به این ترکیب اضافه شود، محافظت از خانه و ویلا حتی راحت تر خواهد شد. برای مثال، از اپلیکیشن سیستم امنیتی هوشمند که در گوشی تان نصب شده بپرسید که کدام یک از درب ها قفل نشده اند و به او دستور دهید که آن ها را قفل کند. برای این کار لازم نیست حتی از تخت بلند شوید!

راحت کردن استفاده از تجهیزات هوشمند برای معلولان و افراد کم توان

هوشمند سازی ساختمان و خانه بیش از هر کس دیگری، به افراد کم توان و معلول کمک می کند. اگر عضوی از خانواده، معلول یا کم توان باشد، به کمک فرمان صوتی می تواند وسایل هوشمند خانه را کنترل کند. در این شرایط، دیگر فرد روشن دل برای کم و زیاد کردن دمای خانه به مشکل برنمی خورد؛ پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بدون نیاز به حرکت می توانند باغچه خود را آبیاری کنند و کودکانی که دستشان به کلید برق نمی رسد، با صدا و دستور صوتی لامپ ها را خاموش / روشن می کنند.

امکان استفاده چندکاربره از محصولات هوشمند

تجهیزات هوشمند امکان دستورپذیری از چند کاربر را دارند و شما می توانید صدای اعضای خانواده را برای گجت ها تعریف کنید تا فقط از آن ها فرمان صوتی بگیرند.

تجهیزات هوشمند خانه
تجهیزات هوشمند خانه

اجرای دستورات بدون ریموت کنترل

معمولا برای راه اندازی وسایل برقی خانه از راه دور باید از ریموت کنترل استفاده کرد. اما اگر وسایل برقی خانه شما هم به سیستم هوشمند سازی ملحق شده اند، دیگر لازم نیست که برای بالا بردن یا کم کردن صدای تلویزیون دنبال ریموت باشید. به کمک سیستم فرمان صوتی خانه هوشمند نه تنها افزایش و کاهش میران صدای تلویزیون و اسپیکر، بلکه کنار زدن پرده ها و آبیاری باغچه ها و کارهای دیگر را نیز می توان فقط از طریق «صدا زدن نام  گلشین و اعلام دستور مورد نظر» انجام داد.

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »