1394 689 0912 info(at)golshin.com

انواع ساب ووفر خانگی

انواع ساب ووفر خانگی

تاریخ

ساب ووفر خانگی : وقتی در خانه یا محلی که برای دیدن فیلم و یا تلویزیون تعبیه شده است میرویم و خواهان دیدن فیلم  هستیم و میخواهیم هیجان یک فیلم اکشن با صداهای خاص را تجربه کنیم ادواتی به کمک ما می آیند که صداها را برای ما تفکیک کرده و لذت تماشا را برای ما دوچندان میکنند.

یکی از ادوات در این سیستم ها ساب ووفر هست که صدایی عمیق و بم را در هنگام پخش ارائه میدهد و احساس لرزش در قسمت شکم نشان دهنده روشن بودن این سیستم بوده و هرچه لرزش بیشتر باشد فرکانس ها با عمق بیشتری را دارا می باشد.

این مطلب کوتاهی بود در مورد ساب ووفر خانگی و حالا با انواع آن میپردازیم.

ساب ووفر خانگی

در اصل ساب ووفر خانگی یک نوع بلندگو یا اسپیکر است که پایین ترین فرکانس را ایجاد میکند . که در سیستم های سینما خانگی یا سینمای حرفه ای به نام ساب ووفر شناخته میشود.

از انواع کلی میتوان به نام های پسیو و اکتیو اشاره کرد. که توضیحات کلی در مطلب تفاوت اکتیو و پسیو میتوانید مطالعه نمائید.

Subwoofer 2

ساب ووفر خانگی

کدام نوع ساب ووفر برای شما مناسب است؟

حالا می پردازیم به ویژگی های ساب ووفر که در طراحی های داخلی و خارجی استفاده می شود:

Front-firing مدل پرتاب صدا از جلو نامیده میشود که فرکانس بیس را از جلوی جعبه به بیرون ارسال میکند

ساب ووفر خانگی

Down-firing مدل ایس ساب ووفر ها صدا و یا فرکانس بم از زیر باکس به طرف کف خارج میشود.

Down-firing

Ports به بخشی از طراحی ساب ووفر گفته میشود که صدای بم را از جای دگر جعبه نیز خارج میکنند که به نام باس رفلکس نیز شناخته میشوند.

Ports

Passive Radiator در بعضی از ساب ووفر به جای بلندگو و یا باس رفلکس از رادیاتور استفاده میشود که باعث دقت و راندمان بهتر در ساب میشود. رادیاتور ها به بلندگوهای غیرفعال معروف هستند که فاقد سیم پیچ و آهن ربا در بلندگو هستند که فقط دیافراگم مسطح دارند.

Passive Radiator

Crossovers مدار الکترونیکی است که کنترل کننده تمامی فرکانس های تولید شده در ساب را از 80 الی 100 هرتز انجام میدهد.

Directionality

Directionality جهت یابی در ساب ووفر تمامی صداهای بیس که در جعبه تولید میشوند عیر جهت هستند و گوش انسان نمیتواند جهت را تشخیص دهد و فقط صدای بم و یا لرزانی را میشنود میتوان با این سیستم به ساب ووفر جهت ارسال صدا داد.

Directionality
مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »