1394 689 0912 info(at)golshin.com

تاریخچه ساب ووفر بخش 2

subwoofers

تاریخ

دهه 1960 اولین ساب ووفرها

Hi-Fi News

تاریخچه ساب ووفر در سپتامبر 1964 ، ریمون دونز ، از ال سرریو ، کالیفرنیا ، اولین حق ثبت اختراع را برای یک ساب ووفر که بطور خاص برای افزایش دامنه فرکانس پایین سیستمهای استریوی مدرن طراحی شده است دریافت کرد (ثبت اختراع ایالات متحده 3150739). قادر به تولید مثل فرکانسهای کم اعوجاج پایین به 15 سیکل در هر ثانیه (15 هرتز) ، یک هدف خاص از اختراع دونس تهیه جعبه های قابل حمل صدا بود که قادر به تولید صدای بالا از امواج صوتی با فرکانس پایین و بدون نشان دادن صدای قابل شنیدن جهت  که از آنها نشات گرفتند. بلندگو دونس از اوایل دهه 1960 تا اواسط دهه 1970 با نام تجاری “Octavium” در ایالات متحده به بازار عرضه شد. Octavium توسط چندین هنرمند معروف در آن دوره مورد استفاده قرار گرفت ، مهمترین آنها Dead Grateful ، بیس مون مونتگومری ، ناتان East و خواهران Pointer. بلندگو Octavium و فناوری ساب ووفر Dones نیز ، در چند سالن انتخابی ، برای تولید صدا با فرکانس های سطح پایین برای فیلم سینمایی  Earthquake در سال 1974 استفاده شدند. در اواخر دهه 1960 ، ساب ووفر Octavium دونس توسط انتشارات صوت شنیداری از جمله اخبار Hi-Fi و مجله صوتی مورد بررسی قرار گرفت. 

تاریخچه ساب ووفر

یکی دیگر ازجعبه های اولیه ساب ووفر که برای استفاده در خانه و استودیو ساخته شده است ، بلندگو جداگانه باس برای Servo Statik 1 توسط New Technology Enterprises بود. طراحی شده به عنوان نمونه اولیه در سال 1966 توسط فیزیکدان آرنولد نودل و خلبان هواپیمایی کری کریستی در گاراژ نودل ، از سیم پیچ دوم در اطراف درایور سفارشی وروژگا 18 اینچی (45 سانتی متر) سفارشی وگا استفاده کرد تا اطلاعات کنترل سروو را به آمپلی فایر ارائه دهد. برای فروش با 1795 دلار ، حدود 40٪ گرانتر از تمام بلندگوهای کامل دیگر که در Stereo Review ذکر شده است. در سال 1968 ، این دو سرمایه گذار خارجی یافتند و به عنوان بی نهایت سازماندهی شدند. ساب ووفر با انتشار مثبت در شماره زمستان 1968 مجله Stereophile به عنوان SS-1 توسط Infinity مورد بررسی قرار گرفت. SS-1 در سال 1970 از مجله High Fidelity نظرهای خوبی دریافت کرد.

تاریخچه ساب ووفر
mksound

یکی دیگر از ساب ووفرهای اولیه در اواخر دهه 1960 توسط Ken Kreisel ، رئیس سابق شرکت Miller & Kreisel Sound در لس آنجلس ساخته شد. هنگامی که شریک تجاری Kreisel ، Jonas Miller ، که صاحب یک فروشگاه صوتی رده بالا در لس آنجلس بود ، به Kreisel گفت که برخی از خریداران بلندگوهای برقی الکتریکی این فروشگاه از عدم پاسخگویی باس در الکترواستاتیک شکایت کرده اند ، Kreisel یک woofer نیرو طراحی کرد. که فقط آن فرکانسهایی را که برای انتقال بلندگوهای الکترواستاتیک خیلی کم هستند تولید مثل می کند. سیستم بلندگوهای الکترواستاتیک طیف گسترده ای Infinity که در دهه 1960 توسعه یافت همچنین از یک woofer برای پوشش دامنه فرکانس پایین تر استفاده می کرد که آرایه های الکترواستاتیک آن به اندازه کافی اداره نمی شد.

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »