1394 689 0912 info(at)golshin.com

درباره کلید و پریز هوشمند چه می‌دانید؟

کلید و پریز هوشمند

تاریخ

کلید و پریز هوشمند به شما این امکان را می‌‏دهند تا با فشار یک دکمه یا با یک برنامه ساده، چراغ‌ها و لوازم الکتریکی خود را کنترل کنید. کلید و پریز هوشمند با برنامه‌ای که در تلفن همراه یا رایانه نصب می‌‏شود، به شما امکان می‌‏دهد تا از راه دور سیستم را کنترل کنید. همچنین برای نصب این تجهیزات نیازی به سیم کشی مجدد نیست.

کلید و پریز هوشمند
کلید و پریز هوشمند

پریز هوشمند چگونه کار می‌کند

پریزهای هوشمند را می‌‏توان به پریز دیواری متصل کنید. این دستگاه معمولی خانه شما را به یک خانه هوشمند تبدیل خواهد کرد. این پریزها از طریق بلوتوث یا Wi-Fi به تلفن همراه شما متصل می‏‌شوند. زمانی که خارج از خانه هستید، می‌توانید پریزها را کنترل کنید. با استفاده از این پریزهای هوشمند می‌توانید ماشین لباسشویی، چراغ های اتاق، پنکه های سقفی، دستگاه قهوه ساز و بسیاری از دستگاه های الکتریکی خود را کنترل کنید.

کلید هوشمند چگونه کار می‌کند

کلیدهای هوشمند با استفاده از جعبه‌های دیواری نصب می‌‏شوند. این کلیدها به شما در کنترل روشنایی منزل کمک می‏‌کنند. کلیدهای هوشمند از طریق اینترنت به موبایل متصل می‏‌شوند. با استفاده از اپلیکیشنی که روی موبایل خود نصب کرده اید روشنایی خانه را کنترل کنید. می‌‎توانید از این کلیدها برای کنترل لوازم منزل خود از هر جایی که می‏خواهید استفاده کنید.

کلید و پریز هوشمند
کلید و پریز هوشمند

کاربرد کلید و پریز هوشمند

کلید و پریز هوشمند مصرف انرژی را به صورت چشمگیری کاهش می‎دهند. علاوه بر خانه‌های مسکونی در بیمارستان‌ها و هتل‌ها نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد. در ادامه به چند نمونه از کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

بیمارستان‌های هوشمند: استفاده از کلیدها و پریزهای هوشمند در بیمارستان موجب می‌‏شود تا هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی به حداقل برسند. همچنین استفاده از کلید و پریزهای هوشمند باعث بهبود در عملکرد لابراتوارها و سیستم‌های بیمارستان می‌‏شود. با تنظیم برنامه زمانبندی کلید و پریزهای هوشمند، می‌‏توان روشنایی اتاق بیماران و راهروهای بیمارستان را از هر جایی مدیریت کرد.

بیمارستان‌ هوشمند
بیمارستان‌ هوشمند

هتل‌های هوشمند: هتل‌ها به دلیل روشنایی بیش از اندازه مجبور به پرداخت هزینه‌های فراوانی می‌شوند. با نصب پریز و کلید هوشمند، هزینه‌های مصرف انرژی به صورت چشمگیری کاهش می‌‏یابد. به طور مثال مسافران هنگام خارج شدن از اتاق خود فراموش می‏‌کنند لامپ های اتاق را خاموش کنند، کلید هوشمند این امکان را دارد که تشخیص بدهند کسی در اتاق نیست و به صورت خودکار جریان برق را قطع کند.

هتل‌ هوشمند
هتل‌ هوشمند

کلید و پریز هوشمند چه قابلیت‌هایی دارند؟

کلید و پریز هوشمند علاوه بر کنترل جریان ورودی به سیستم، می‌توانند مدیریت مصرف دستگاه‌های متصل را کنترل کنند. همچنین به بالا بردن امنیت خانه شما کمک می‏‌کنند.

١. کنترل از راه دور

با استفاده از کلید و پریز هوشمند می‏‌توانید وضعیت لوازم خانگی خود را بررسی کنید. می‏‌توانید این تجهیزات را مطابق روحیات خود تنظیم کنید، مانند: زمانی که مشغول کار، خواب یا تماشای فیلم هستید.

٢. مدیریت مصرف دستگاه‌های متصل

می‌‏توانید زمان خاموشی و راه اندازی دستگاه‌های خود را تنظیم کنید. به همین دلیل، وسایلی که انرژی زیادی را مصرف می‌کنند قابل شناسایی هستند.

٣. بالا بردن امنیت

زمانی که در خانه نیستید خانه شما می‏‌تواند به راحتی به هدف سارقین تبدیل شود. با تنظیم مناسب برنامه روشنایی چراغ‌های منزل، می‌‏توانید سارقین را فریب دهید.

مزایای کلید و پریز هوشمند

  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • افزایش امنیت
  • کنترل از راه دور
  • بهبود اتصال شبکه خانگی
  • کنترل دستگاه ها با دستورات صوتی

انواع پریز هوشمند

پریز های هوشمند در سه نوع سیم کارتی، پریز هوشمند وای فای و پریز هوشمند on-plug وجود دارند.

پریز هوشمند سیم کارتی

پریز هوشمند سیم کارتی

در این نوع پریز باید سیم کارت وارد کنید. شماره تمام افرادی که خاموش و روشن کردن وسایل را مدیریت می‌کنند را باید وارد کنید. با ارسال پیامک می‏‌توانید وسایل متصل به پریز را مدیریت کنید. با یک گوشی ساده می‏توانید این کار را انجام دهید.

پریز هوشمند وای فای

پریز هوشمند وای فای

پریز هوشمند وای فای بدون اتصال به اینترنت قادر به کار کردن نمی‌‏باشد. با اتصال این نوع پریز به اینترنت می‌‏توانید به کمک اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه وسایل را کنترل کنید.

پریز هوشمند On-plug

پریز هوشمند On-plug

این نوع پریز هوشمند می‌‏تواند میزان مصرف انرژی دستگاه‌های متصل را نشان دهند. همچنین می‏‌توان برنامه زمانبندی خاموش و روشن بودن دستگاه را با استفاده از اپلیکیشن گوشی کنترل کرد.

تفاوت پریز عادی و هوشمند

پریزهای هوشمند اتصالی نمی‏‌کنند. می‏توان دستگاه‌های متصل به آن ها را از راه دور کنترل کرد. همچنین پریزهای هوشمند می‏تواند میزان ولتاژ مصرفی هر دستگاه را به ما نشان دهد. اما پریزهای عادی هیچ کدام از ویژگی های پریز هوشمند را ندارند. در ضمن امکان اتصالی بالایی دارند.

قیمت و هزینه نصب کلید و پریز هوشمند

اگر قصد دارید کلیدها و پریزهای منزل خود را هوشمند کنید، توصیه می‌کنم به وبسایت شرکت بازرگانی و خدماتی گلشین مراجعه کنید. گروه گلشین با تجربه و دانش کافی می‌توانند مشاوره‌های لازم را جهت هوشمند سازی منزل به شما ارائه دهند.

سخن پایانی
با نصب کلید و پریز هوشمند تقریبا تمام خانه‌ی خود را هوشمند می‏‌کنید. کلید و پریز هوشمند دارای ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون داخلی خانه هستند. تنوع رنگ و طرح این محصولات انتخاب‌های زیادی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. علاوه بر ظاهر زیبا و کیفیت ساخت، کلید و پریز هوشمند دارای مزیت‌هایی مانند: امنیت، مدیریت مصرف و … می‌باشند.
مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »