1394 689 0912 info(at)golshin.com

نکاتی قبل ازهوشمند سازی خانه

هوشمندسازی خانه

تاریخ

نکاتی قبل ازهوشمند سازی خانه

1-نیاز های شما کدام است؟
آیا صرفا داشتن سیستم روشنایی هوشمند برای شما کافیست یا میخواهید معنای واقعی خانه هوشمند را لمس کنید؟
اگر به موسیقی علاقه دارید و میخواهید سیستم صوتی خانه هوشمند را حتما در لیست اولیت هایتان قرار دهید!
اگر میخواهید از شر دزدگیر جداگانه راحت شوید حتما سیستم امنیتی خانه ی هوشمند را تهیه کنید.
اگر نگران حادثه آتش سوزی در انبار خود هستید از سیستم اعلام حریق و قطع گاز استفاده کنید.
اگر نیاز به آبیاری خانه و ویلای خود از راه دور و با با برنامه ریزی مناسب دارید حتما سیستم آبیاری هوشمند را به خانه ی خود بیافزایید.

شما بهترین شخصی هستید که نیازهای خودتان را میداند و میتواند از آن استفاده کند به شما پیشنهاد میشود نیازهایتان را خودتان بشناسید.

نکاتی قبل ازهوشمند سازی خانه
هوشمندسازی خانه

2-خانه ی شما در کدام مرحله از ساخت و بازسازی و یا حتی تکمیل شده میباشد؟
برای هر مرحله از ساخت و یا بازسازی که باشید محصولات متفاوت با امکانات متفاوتی وجود دارد که به صورت مختصر میتوان اینگونه سیستم هارا به دو گروه باسیم و بیسیم تقسیم بندی کرد.

  • سیستم باسیم: نیاز به سیم کشی متفاوت از سیم کشی عادی است که علاوه بر اینکه سیم کشی سرخط ها نیاز به سیم کشی کابل شبکه هم میباشد که قبل از مرحله ی سیم کشی ساختمان طراحی و اجرا شود. از پروتکل های این سیستم میتوان KNX و S-bus نام برد که با برند های TIS, HDL, G4 و .. در ایران موجود میباشد.

  • سیستم بیسیم: نیازی به سیم کشی جدا گانه ندارد و کلیه فرمان ها از کنترلر مرکزی که چیزی شبیه به مودم است و در ساختمان نصب میشود داده میشود. این سیستم با توجه به نوع ارتباط آن قابلیت های کمتری نسبت به سیستم باسیم دارد مثلا پنل تصویری در این سیستم دیده نمیشود. از پروتکل های این سیستم میتوان Z-wave, Gfsk و … نام برد. برندهای فعال در بازار ایران را میتوان : fibaroGeeklink و… نام برد.

هوشمندسازی خانه
هوشمندسازی خانه

3- چقدر میخواهید برای خانه ی خود هزینه کنید؟
مطمئنا در خرید تمام کالا ها بنا به کیفیت کالا, امکانات و پشتیبانی محصولات قیمت های متفاوتی دیده میشود که شما باید با توجه به موقعیت خود و شناخت کامل نیاز هایتان که در مورد شماره یک اشاره شد تصمیمی برای مقدار بودجه در نظر گرفته شده برای هوشمندسازی بگیرید. لازم به ذکر است سیستم خانه هوشمند بیسیم مانند : Geeklink و Smartmyer به راحتی بعد از نصب نیز توسط کاربر قابل گسترش پذیری میباشد که میتوانید در آینده خانه ی خود را تکمیل تر و به امکانات آن بیفزایید!

هوشمندسازی خانه
هوشمندسازی خانه

4- مشتریان و کاربران آن سیستم از آن راضی هستند؟
مطمئنا برای شما مهم است که افراد دیگر از سیستم خانه هوشمند خود راضی هستند یا خیر! برخی از شرکت ها به راحتی امکان بازدید از پروژه های انجام شده را فراهم میکنند و یا میتوانید با کاربران آن ها صحبتی داشته باشید. این امر باعث راحت تر شدن تصمیم گیری و با اطمینان انتخاب کردن برند مورد نظر میشود.

هوشمندسازی خانه
هوشمندسازی خانه

5- گارانتی و پشتیبانی خدمات
حتما در هنگام بستن قرارداد از کارفرما بخواهید که نسبت به تجهیزاتی که به شما ارائه داده است ضمانت و گارانتی ارائه دهد. برخی از شرکت ها با ضمانت بازگشت کالا بدون قید و شرط خیال شما را از خرید آسوده میکنند و شما میتوانید در صورتی که از آن سیستم راضی نبودید بدون قید و شرط اجناس را مرجوع کنید!

نکاتی قبل ازهوشمند سازی خانه

در آخر با توجه به تعداد بالای برندها و سیستم های متفاوت در زمینه ی هوشمندسازی ساختمان؛ شما تصمیم گیرنده ی نهایی هستید و با توجه به موارد بالا بهترین تصمیم را برای خود و خانواده ی خود بگیرید!

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »