1394 689 0912 info(at)golshin.com

نحوه ساخت سینما خانگی

سینما خانگی

تاریخ

نحوه ساخت سینما خانگی : سینماهای خانگی دیگر فقط برای افراد ثروتمند و مشهور نیست. به لطف تکنولوژی مقرون به صرفه تر ، بسیاری از خانواده ها بدون اینکه از خانه خارج شوند از یک تجربه واقعی نمایش فیلم لذت می برند. اگر به ساختن سینمای خانگی فکر می کنید ، اجازه دهید شرکت گلشین مراحل طراحی و ساخت سینما خانگی را برای شما به اجرا درآورد.

مرحله اول: مکان را انتخاب کنید
فضای ایده آل برای ساخت سینما خانگی 20 فوت طول و 13 فوت عرض ( یعنی 6 متر در 4 متر ) و نسبتاً جدا از بقیه خانه است. راب ریکل ، رئیس RSR Custom Renovations and Additions می گوید: “این مکان باید در مکانی باشد که کار خانه را مختل نکند.” “شما نمی خواهید صدا مزاحم همه شود.”
نحوه ساخت سینما خانگی:

گزینه های خوب عبارتند از:

  • ساختن اتاق نمایش جدا از اتاق خواب های خانواده
    اگر خانه دو طبقه است فضای باز نشیمن بالا
    یک اتاق خواب اضافی که حداقل 4 متر در 4 متر است
مکان سینما خانگی

مرحله دوم: قاب بندی و عایق آکوستیک

ساخت پوسته سینمای خانگی مانند ساختن سایر موارد اضافی در خانه شما است مانند دیوار ، سقف ، کف ، پنجره ، درب و یا … ، به استثنای یک مورد که شما می خواهید به عایق بندی (آکوستیک ) توجه ویژه ای داشته باشید. درجه بندی R30 برای کف ، سقف و عایق دیوار خارجی استاندارد لازم است ، اما از دیوارهای داخلی غافل نشوید.دیوارپوش های آکوستیک R11 می تواند باعث شود که صدای انفجار و بیس فیلم در بقیه خانه شما شنیده نشده و لرزش ایجاد نکند. هرچند سر و صدا را به طور کامل مسدود نخواهد کرد. بعد از سیم کشی اتاق باید آکوستیک صوتی اضافه کنید.

قاب بندی و عایق آکوستیک سینما خانگی

مرحله سوم: سیم کشی صدای فراگیر

اکثر سینماهای خانگی از سیستم صدای فراگیر 7.1 استفاده می کنند. این شامل یک ساب ووفر و هفت بلندگوی کانال – چپ ، راست ، مرکز ، دو محیط جانبی و دو محیط پشتی است. برای سیم کشی یک سیستم 7.1 ، این مراحل را دنبال کنید:

مکانی را که هر بلندگو نصب میشود علامت گذاری کنید:

  • اسپیکرمرکز : دقیقاً بالای یا پایین صفحه نمایش
  • چپ / راست : در دو طرف صفحه در ارتفاع گوش
  • اسپیکرهای جانبی : در دیواره های جانبی درست پشت ردیف اصلی صندلی ها
  • اسپیکرهای عقب – در دیوار پشت (فاصله از هم بستگی به سیستم دارد)
  • محلی را برای رک انتخاب کنید که گیرنده و سایر تجهیزات A / V  را در آن قرار دهید. رک را می توان در یک کابینت داخل سالن نمایش یا در کمد نزدیک آن پنهان کرد.

کابلهای صوتی را از مرکز به هر محل بلندگو اجرا کنید. کابل ها برای بلندگوهای جانبی و عقب باید حداقل 16-4 (16 سنج ، چهار هادی) باشند. برای بلندگوهای چپ ، راست و مرکز از کابل های قوی تر 12 یا 14 گیگابایتی استفاده کنید.

سیم کشی صدای فراگیر سنمای خانگی

مایکل فاکس از شرکت Cinema Sound می گوید ، برخی از سینماهای خانگی اکنون از صدای فراگیر 9.1 استفاده می کنند. این مجموعه  بلندگوها را در جلوی اتاق اضافه می کند. فاکس می گوید: “اگر صدای یک هلی کوپتر در حال پرواز در فیلم باشد ، آن صدا را از بلندگوهای بالا می شنوید.”

سیم کشی پروژکتور سینمای خانگی

مرحله پنجم: روشنایی
نور مناسب برای ایجاد فضای سالن سینما ضروری است. این شامل روشنایی توکار سقفی و دیوارکوب های کنار دیوارهای جانبی است. سیم کشی برق اولیه را به هر یک از این مکان ها اجرا کنید. اتصال چراغ ها به دیمر RF به شما امکان کنترل آنها را با همان کنترل از راه دور RF که برای پروژکتور استفاده می کنید ، می دهد. با فشار دادن پخش می توانید چراغ ها را روی خودکار تنظیم کنید.

روشنایی سینمای خانگی

اگر می خواهید جایگاه رفت و آمد داشته باشید ، در طول پله ها به نورپردازی کف نیز نیاز خواهید داشت. یک گزینه این است که از قبل سیم کشی با ولتاژ پایین برای نورهای ال ای دی نصب کنید که همیشه روشن باشد.

مرحله ششم: دیوارپوش و پنل صدا را نصب کنید
هنگام نصب دیوار پوش یا کناف ، برش هایی دقیق ایجاد کنید که از طریق آنها تمام کابل های برق و صوتی را که از قبل سیم کشی شده اند ، هدایت کنید. در این مرحله ، دو گزینه اصلی برای عایق صدا اضافه می شود:

  • از دیوار پوش مخصوص مانند ام دی اف استفاده کنید. این بسیار موثر است
    پنل های صوتی می توانند هشت برابر بیشتر از دیوار پوش چوبی عایق صدا باشند.
  • از دیوار پوش معمولی کناف استفاده کنید که با مواد جاذب صدا مانند وینیل با چگالی بالا پوشانده شده است.
  • از درب وودی آکوستیکشده استفاده کنید.
نحوه ساخت سینما خانگی

مرحله هفتم: سیستم های صوتی و تصویری را نصب کنید
پس از رنگ آمیزی دیوار ، می توانید بلندگوها ، پروژکتور و صفحه نمایش خود را نصب کنید. در سالن نمایش 6 متر در 4 متر ، اندازه ایده آل صفحه نمایش 110-120 اینچ است. برای یک احساس حرفه ای ، صفحه را با دیوارپوش مخصوص قاب کنید – مجموعه ای از پانل های صوتی سیاه که بلندگوهای چپ ، راست و مرکز را پنهان می کنند.

بلندگوهای باقیمانده را با پنل های دیوارپوش مخصوص صوتی که جنبه هنری نیز دارد استتار کنید. این پنل ها را می توان با طراحی های سفارشی ، از جمله عکس های خانوادگی یا پوسترهای فیلم مورد علاقه سفارش داد.

بلندگوها و پروژکتور به گیرنده در مرکز تجهیزات شما متصل می شوند. گیرنده محتوا را از طیف گسترده ای از دستگاه های چندرسانه ای مانند موارد زیر قبول می کند:

  • پخش کننده بلو – ری
  • کابل شبکه
  • کنسول بازی
  • کامپیوتر سینمای خانگی

یک پخش کننده Blu-ray خوب کارهای بیشتری نسبت به پخش دیسک انجام می دهد. از طریق یک سرویس پرداخت به ازای هر نمایش مانند فیلیمو ، هر زمان که بخواهید می توانید فیلم های با کیفیت بالا را از اینترنت پخش کنید. برخی از دستگاه های پخش Blu-ray با رایانه شخصی شما نیز ارتباط برقرار می کنند و لذت بردن از عکس ، موسیقی و فیلم های خانگی درصفحه نمایش را آسان می کنند.

دیوارپوش و پنل صوت سینما

مرحله هشتم: صندلی های سینما خانگی را نصب کنید
صندلی های سینمای خانگی
شما می توانید سینمای خانگی خود را با مبل های راحت و مکان های عاشقانه مبله کنید. اما برای نمایش واقعی ، می خواهید صندلی های حرفه ای به سبک سینما را نصب کنید. دو ردیف چهار صندلی به راحتی در سالن نمایش 6 متر د ر4 متر جای می گیرد. برای مشاهده بهتر ، ردیف عقب را با یک سکو از قبل ساخته شده ارتفاع دهید.

صندلی های سینمایی طیف گسترده ای از سبک ها را شامل می شود ، از جمله چرم اصل با نگهدارنده های فنجان در زیردستی . این نوع صندلی هایی است که شما را به نشستن ، آرامش و لذت بردن از ارائه ویژگی حرفه ای سینما دعوت می کند!

سیستم های صوتی و تصویری سینما خانگی

البته صندلی های سینمای خانگی با امکانات بیشماری طراحی و ساخته میشوند که:

  • دارای مکانیزم فلزی و برقی با امکان حرکت زیر پایی،کفی و پشتی
  • دارای درگاه USB جهت شارژ تلفن همراه
  • دارای سیستم تهویه هوا روی کنسول وسط
  •  دارای چراغ مطالعه لمسی روی کنسول وسط
  • دارای جالیوانی و باکس درب دار روی کنسول وسط
  •  دارای سیستم صوتی مجزا (ساب ووفر،باند و پلیر) و مجهز به بلوتوس
صندلی های سینمای خانگی
مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »