1394 689 0912 info(at)golshin.com

مزایای خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند

تاریخ

مزایای خانه هوشمند : بدون شک ما در عصر طلایی پیشرفت تکنولوژی زندگی می کنیم. در همین چند دهه ی پیش، از تلفن های ثابت و سیمی برای حجم زیادی از ارتباطات به کامپیوترهای کوچک جیبی به نام گوشی هوشمند رسیدیم که قابلیت ایجاد ارتباطات چندگانه و همزمان را دارد.

اگر گوشی هوشمند را برجسته ترین پیشرفت تکنولوژی در دهه ی ۲۰۰۰ بدانیم، گام بزرگ بعدی در دهه ی ۲۰۱۰، پیشرفت خانه هوشمند است.

منظور از هوشمند سازی خانه چیست؟

تکنولوژی خانه هوشمند در کل به مجموعه ای از وسایل، دستگاه ها یا سیستم هایی اشاره دارد که از طریق اینترنت اشیاء به یک شبکه ی مشترک متصل می شوند. هر یک از این وسایل را می توان از راه دور کنترل کرد. زمانی که تمامی لوازم الکترونیکی خانه در ارتباط و هماهنگی با یکدیگر و تحت کنترل یک سیستم واحد عمل کنند، می توان به آنجا گفت خانه هوشمند. به عنوان مثال، ترموستات، لامپ ها، اسپیکر، تلویزیون، سیستم امنیتی و سایر لوازم برقی خانه هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از طریق گوشی هوشمند یا تبلت شما را دارند.

هوشمند سازی خانه به شما این مکان را می دهد تا به تکنولوژی های پیشرفته و لوکس که در گذشته وجود نداشتند، دست پیدا کنید. هرچه فناوری خانه هوشمند گسترش می یابد، مشتریان این خانه ها از رفاه و راحتی بیشتری بهره مند می شوند.

برجسته ترین مزایای خانه هوشمند

شاید فکر کنید که هوشمند سازی خانه یک روش عالی برای همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا و یا یک فرصت مناسب برای کسانی است که می خواهند پز خانه ی لوکس خود را بدهند. اما هوشمند سازی خانه مزایای کاملا کاربردی و شگفت انگیزی دارد که هفت مورد از آن را در زیر می خوانید.

کنترل تمامی وسایل خانه از طریق گوشی همراه

این مزیت خانه هوشمند، فاکتور راحتی در آن را چشمگیرتر می کند. اینکه شما بتوانید تمامی وسایل خانه را از طریق یک دستگاه (گوشی هوشمند، تبلت، تاچ پنل هوشمند، …) کنترل نمایید، گامی بلند به سوی فناوری و مدیریت خانه است. کار کردن با اپلیکیشن نصب شده در گوشی، تبلت یا کامپیوتر و لمس صفحه کلید این دستگاه ها تنها کاریست که شما باید انجام دهید تا دستوراتتان عملی شوند!

مزایای خانه هوشمند
مزایای خانه هوشمند

انعطاف پذیری در برابر وسایل و فناوری های جدید

سیستم خانه هوشمند به طور شگفت انگیزی با وسایل هوشمند جدید و دیگر تکنولوژی ها سازگار می شود. با گذشت زمان، دستگاه های هوشمند، جدیدتر و پیشرفته تر می شوند. ممکن است شما در طول زمان تجهیزات هوشمند قدیمی خود را با مدل های جدیدتر تعویض و یا تکنولوژی های جدیدی را به داخل یا محوطه ی بیرونی خانه اضافه کنید. این دستگاه های تازه وارد با سیستم قبلی هماهنگ و یکپارچه می شوند. در این صورت، شما می توانید بدون هیچ زحمت اضافه ای تجهیزات خانه هوشمند خود را طبق آخرین تکنولوژی ها به روز کنید.

به حداکثر رساندن امنیت خانه

زمانی که گجت های امنیتی را به شبکه خانه هوشمند خود اضافه کنید، امنیت خانه چند برابر و تقریبا نفوذ ناپذیر می شود. هزاران گزینه برای امنیت هوشمند خانه وجود دارد که فعلا تعدادی از آن ها روانه ی بازار شده است. برای مثال، سیستم هوشمند سازی خانه می تواند به سنسورهای حرکتی، قفل و دستگیره هوشمند و دیگر تجهیزات امنیتی هوشمند متصل شده و از خانه و حریم خصوصی شما محافظت کند. انگار که یک نگهبان برای خانه استخدام کرده اید تا شما را از اتفاقات باخبر کند. انتخاب این که زنگ هشدار و آلارم در چه ساعتی از شبانه روز به کدام وسیله و دستگاه به صدا درآید، به عهده ی شماست. چه در منزل باشید، و چه کیلومترها از آن دور باشید، امکان نظارت و کنترل فضای داخلی و خارجی خانه برایتان فراهم است.

کنترل کردن کارهای خانه از راه دور

اعجاب کنترل کارهای خانه از راه دور را دست کم نگیرید! در یک روز داغ تابستانی می توانید به خانه دستور دهید تا قبل از رسیدن شما، به دمای مطلوبتان برسد. اگر برای شام مهمان دارید و هنوز در سوپرمارکت هستید، از همانجا به پریز هوشمند دستور دهید تا فر را روشن و گرم کند. شما حتی می توانید لامپ های هوشمند را از راه دور روشن و خاموش کنید.

مزایای خانه هوشمند
مزایای خانه هوشمند

افزایش بهره وری انرژی

بسته به نحوه ی استفاده از فناوری هوشمند سازی، بهره وری از انرژی در خانه هوشمند در مقایسه با یک خانه معمولی بیشتر است. مثلا شما می توانید با ترموستات هوشمند و قابل برنامه ریزی کنترل و نظارت دقیق تری بر سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه داشته باشید. ترموستات هوشمند برنامه زمانی و دمای دلخواه شما را یاد گرفته و بهترین تنظیمات را برای دمای خانه در ساعات مختلف روز پیاده می کند. از طرف دیگر، سیستم روشنایی هوشمند با دیمرهایی که دارد می تواند در هنگام غروب، شب و روز میزان نور را به صورت خودکار و بر اساس تمایلات شما کم و زیاد و یا خاموش کند. حتی زمانی که از اتاق خارج می شوید یا به داخل می آیید، لامپ ها به شکل اتوماتیک و خودکار خاموش/روشن می شوند. در این صورت دیگر غفلت انسانی جایی ندارد و لازم نیست نگران هدررفت انرژی باشید.

بهبود عملکرد لوازم خانه

یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند این است که به عملکرد بهتر وسایل خانه کمک می کند. تلویزیون هوشمند در یافتن اپلیکیشن ها و کانال های جدید موثر است. مایکروفر متصل به پریز هوشمند مانند یک دستیار به پخت بهتر غذا کمک و از سوختن یا خام بودن آن جلوگیری می کند. در نهایت، اتصال لوازم خانه به فناوری هوشمند سازی عملکرد آن ها را بهبود می بخشد و زندگی در خانه را برایتان راحت تر و دلچسب تر می کند.

مدیریت بهتر خانه

اگر مدیریت کامل خانه در میان مزایای هوشمند سازی خانه جای نگیرد، بی انصافی است. وقتی خانه هوشمند باشد، از میزان نور لامپ ها تا پرده ها و قفل درب ورودی تحت تسلط کامل شما خواهند بود. علاوه بر این ها، خانه هوشمند قابلیت نظارت هفتگی، ماهانه، سالانه و … مصرف انرژی در خانه را به شما می دهد.

مزایای خانه هوشمند
مزایای خانه هوشمند

مزیت هشتم خانه هوشمند

مزایای خانه هوشمند شامل یک مورد دیگر نیز می شود که بهتر است آن را از هفت مزیت دیگر جدا بدانیم. تکنولوژی های جالب خانه هوشمند، بسیاری از کمپانی های بزرگ در این زمینه را واداشته تا برای اختراع گجت های بیشتر و پیشرفته تر با یکدیگر رقابت کنند. این یعنی همیشه یک فناوری خانه هوشمندِ بهتر در راه است تا نیازهای دیجیتال ما را متناسب با زمان برطرف کند.

هوشمند سازی خانه موضوع جذاب و هیجان انگیزی است و ارزش افزایش اطلاعات درمورد آن و داشتن حداقل یک گجت هوشمند در خانه را دارد.

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »