1394 689 0912 info(at)golshin.com

سینمای خصوصی خانگی

سینمای خصوصی خانگی

تاریخ

سینمای خصوصی خانگی مجموعه ای از وسایل صوتی و تصویری است که میتواند تجربه تماشای یک فیلم در خانه را به کلی دگرگون کند. با استفاده از این تجهیزات و چیدمان صحیح آنها، تلویزیون ساده منزل به یک سینمای کوچک و خودمانی تبدیل میشود.
این روزها تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که می‌توانیم فیلم‌ها را با هر دستگاهی ببینیم؛ از تبلت و تلفن همراه گرفته تا سینمای خصوصی! همچنین کیفیت‌های متنوع پخش فیلم هم این امکان را در اختیارمان قرار می‌دهد که تجربه‌های متفاوتی از فیلم دیدن را هم از سر بگذرانیم؛ از یک تجربه معمولی تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد. بین این امکانات و کیفیت‌ها، انتخاب و ترجیح شما چیست؟
تماشای تمام جزئیات فیلم، حس واقعی رنگ‌ها و تجربه‌ای دقیق و زنده از شنیدن صداها، همه از طریق استفاده از تلویزیون‌های با کیفیت بالا، ویدئو پروژکتورهای 4K، تکنولوژی دالبی و دالبی اتمس و البته یک طراحی درست امکان‌پذیر است.
خرید سیستم سینمای خانگی میتواند کاری مشکل و وقت گیر باشد زیرا ، سیستمهای سینمای خانگی دارای هزاران گزینه مختلف است که باید درنظر گرفته شوند. برای راه اندازی سینمای خانگی به این لوازم  نیاز است .

سینمای خصوصی اتاق آکوستیکی است که با اسپیکرهای با تکنولوژی دالبی و ویدئو پروژکتور مدل روز با کیفیت 4K یا تلویزیون بزرگ با بالاترین کیفیت تجهیز می‌شود. تهیه این تجهیزات و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، چیدمان اتاق و مبلمان سینمایی، نورپردازی و دکوراسیون مخصوص تماشای فیلم هم از تخصص‌های ما برای ساخت یک اتاق سینما است.

سینمای خصوصی خانگی
سینمای خصوصی خانگی

لوازم و تجهیزات اصلی سینمای خصوصی خانگی

قبل از هرچیز باید نسبت به تمایل و بودجه مورد نظر، تلویزیون بزرگی تهیه کرد تا نسبت تصویر فیلمهایی که به شیوه واید اسکرین (Wide Screen) تهیه شده اند در آن به درستی نمایش داده شود. یک تلویزیون 32 اینچ یا بزرگتر این امکان را میدهد تا کوچکترین جزئیات تصویر را از فاصله مناسب دید.

به دستگاهی که بتواند یک نوع فرمت صوتی فراگیر (surround sound) را گشوده و پخش کند نیز احتیاج است . فرمتهای صوتی فراگیر متعددی وجود دارند که شاید رایج ترین آنها، سیستم فراگیر دالبی دیجیتال (surround sound) باشد. تقریبا تمام DVD های موجود با سیستم دالبی کدگذاری شده اند. برای اینکه به طور کامل از سیستم دالبی دیجیتال استفاده شود به تجهیزات زیر نیاز می باشد :
▪ تلویزیون
▪ پنج بلندگو
▪ ساب ووفر
▪ دستگاه پخش DVD
▪ منبع تغذیه صوتی/تصویری

سینمای خصوصی خانگی
سینمای خصوصی خانگی

فرمتهای اولیه صوتی فراگیر دالبی پرو-لاجیک (Dolby Pro-Logic) با دستگاههای پخش دو کاناله مانند دستگاههای پخش ویدئوی  های-فای استریو (Hi-Fi Stereo) یا دستگاههای پخش دیسکهای لیزری متناسب بودند. دستگاههای صوتی تصویری جدیدتر، با فرمتهای فراگیر قدیمی تر را نیز میخوانند و پخش میکنند، در نتیجه سیستمهای جدید با دستگاه پخش ویدئو نیز به خوبی عمل میکنند.
اگر از سیستم استریوی فعلی خود راضی هستید، میتوان با افزودن قطعات جداگانه آنرا به روز رسانی کرد. حتی با داشتن یک سیستم استریوی عالی دو کاناله، به روز رسانی کاری کم خرج نیست. تهیه وسایلی که سیستم استریو را از دو کانال به ۵ کانال تبدیل کرده و فرمتهای جدید را نیز باز کند، به راحتی میتواند بیش از یک دستگاه پخش صوت و تصویر که تمام این کارها را با هم انجام میدهد، خرج بردارد.

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »