1394 689 0912 info(at)golshin.com

ساب ووفر خانگی

ساب ووفر خانگی

تاریخ

ساب ووفر خانگی (یا فرعی) یک بلندگو است که به منظور تولید فرکانس های صوتی کم صدا معروف به باس و زیر باس ، با فرکانس پایین تر از مواردی که می تواند (بهینه) توسط ووفر ایجاد شود ، طراحی شده است. دامنه فرکانس معمولی برای یک ساب ووفر در حدود 20-200 هرتز برای محصولات مصرفی ، کمتر از 100 هرتز برای صدای زنده حرفه ای ، و کمتر از 80 هرتز در سیستم های تأیید شده THX است. ساب ووفر هرگز به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد ، زیرا درنظر گرفته شده است برای افزایش دامنه فرکانس پایین بلندگوها که باندهای فرکانس بالاتر را پوشش می دهند. در حالی که اصطلاح “ساب ووفر” از نظر فنی فقط به درایور اسپیکر اطلاق می شود ، به طور معمول ، این اصطلاح اغلب به یک درایور ساب ووفر که در یک محفظه بلندگو (کابینت) نصب شده است ، اغلب با یک تقویت کننده داخلی تعبیه شده است.

ساب ووفر خانگی

محفظه ساب ووفرها که اغلب از چوب ساخته شده اند ، قادرند در هنگام استفاده از مقاومت در برابر تغییر شکل ، فشار هوا را تحمل کنند. محفظه های ساب ووفر در طرح های متنوعی و از جمله قسمت های رفلکس باس (با درگاه یا دریچه) ، استفاده از ساب ووفر و یک یا چند رادیاتور غیرفعال در محوطه ، تعلیق آکوستیک (محفظه بسته) ، بافل نامحدود ، فیش ها، فیش های خط انتقال ، طرح باند یا ایزوباریک ، نمایانگر دیجیتال با توجه به کارآیی ، محدوده فرکانس پایین ، اندازه و شکل جعبه،  ساب ووفرهای پسیو توسط یک آمپلی فایر خارجی تغذیه می شوند. ساب ووفرهای اکتیو شامل یک تآمپلی فایر داخلی هستند.

Subwoofer 2

ساب ووفر خانگی

اولین ساب ووفرها در دهه 1960 توسعه یافتند تا باس را به سیستم های استریو خانگی اضافه کنند. ساب ووفرها در دهه 1970 با معرفی Sensurround در فیلم هایی از جمله زمین لرزه که صدای بلند با فرکانس پایین را از طریق ساب ووفرهای بزرگ تولید می کردند ، آگاهی عمومی بیشتری پیدا کردند. با ظهور کاست جمع و جور و دیسک فشرده در دهه 1980 ، تولید مثل آسان باس های عمیق و بلند دیگر محدود به توانایی یک قلم ضبط فونوگرافی برای ردیابی شیار نبود ، و تولید کنندگان توانستند فرکانس کمتری را اضافه کنند. محتوا به ضبط. همچنین ، در دهه 1990 ، دی وی دی ها به طور فزاینده ای با فرآیندهای “صدای فراگیر” ضبط می شدند که شامل کانال جلوه هایی با فرکانس پایین (LFE) بود ، که می توان با استفاده از ساب ووفر خانگی در سیستم های سینمای خانگی شنید. در دهه 1990 ، ساب ووفرها نیز به طور فزاینده ای در سیستم های استریو خانگی ، نصب صوتی اتومبیل های سفارشی و در سیستم های PA محبوبیت پیدا کردند. در دهه 2000 ، ساب ووفرها در سیستم های تقویت صدا در کلوپ های شبانه و سالن های کنسرت تقریباً جهانی شدند.

Subwoofer 2The first subwooferHome subwoofer
مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »