1394 689 0912 info(at)golshin.com

تکنولوژی دالبی ویژن ( dolby vision ) چیست

دالبی ویژن

تاریخ

معرفی استاندارد دالبی ویژن (Dolby Vision)

تکنولوژی دالبی ویژن : Dolby Vision یک استاندارد HDR اختصاصیه که توسط Dolby ایجاد شده و نوید این رو میده که در جایگاه بالاتر از HDR10 قرار بگیره . به زبان ساده فناوری دالبی ویژن یک فرآیند کامل تولید تا مصرفه ، از زمانی که محتوایی با این  فرمت تولید شده تا زمانی که روی تلویزیون شما پخش بشه. از اون جا که این یک روش تولید به مصرفه، ابر داده‌ها در هر فریم توسط دالبی تنظیم شده و بعد وسایلی که قابلیت پخش این فرمت رو دارن همان ‌گونه که واقعا دالبی میخواد ، اون رو به تصویر میکشن. به معنای ساده‌ تر شما بهترین کیفیت تصویر ممکن رو تجربه میکنید. در حالی که فرمت HDR10 به تلویزیون HDR برای تفسیر ابرداده‌ها متکیه و تصویر رو بر اساس اون پخش میکنه.

تکنولوژی دالبی ویژن

در واقع Dolby Vision به ازای هر رنگ ( قرمز ، سبز ، آبی ) از عمق رنگ ۱۲ بیتی پشتیبانی میکنه و این بزرگترین تفاوت مابین فناوری HDR و Dolby Vision است . در HDR10  عدد ۱۰ بیانگر این موضوعه که به ازای هر رنگ ( قرمز، سبز ، آبی ) از عمق رنگ ۱۰ بیت استفاده میشه . همچنین یکی دیگر از ویژگیهای فناوری  Dolby Vision اینه که این تکنولوژی از فراداده ی پویا به جای فراداده استفاده میکنه . فراداده در واقع نوعی داده ی اضافیه و تعیین کننده ی چگونگی و کیفیت نمایش محتوای اچ دی ار است.

فناوری دالبی در هر صحنه و یا در هر فریم برای تنظیم میزان روشنایی و سطح رنگ از فراداده ی پویا و یا پیوسته استفاده میکنه . بطور کلی فرمت Dolby Vision طیف رنگ بیشتر و عمق وسیعتری از رنگ ها رو پشتیبانی میکنه . لازم به ذکره  که دستگاه هایی که از فرمت Dolby Vision پشتیبانی میکنند ، فرمت HDR10 رو نیز ساپورت میکنند.

تکنولوژی دالبی ویژن

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »