1394 689 0912 info(at)golshin.com

پرده هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

پرده هوشمند

تاریخ

چقدر خوب است که با فشردن یک دکمه یا به وسیله‌ی گوشی پرده‌های خانه جابه‌جا شوند.پرده هوشمند چیست: پرده هوشمند این امکان را برای ساکنین خانه فراهم می‌آورد تا به آسانی پرده‌های خانه را کنار بزنند. پرده‌های هوشمند کاربرد بسیار زیادی دارند. به عنوان مثال گزینه‌ای بسیار عالی برای بیمارستان هوشمند، هتل‌ها و حتی دیتاسنترهای هوشمند است.

پرده هوشمند چگونه کار می‌کند

عملکرد پرده‌ی هوشمند به کمک نیروی برق کار می‌کند. در قسمت بالایی پرده با قرار دادن چند موتور کوچک می‌توان باز و بسته کردن پرده را کنترل کرد. موتورها توان کمی مصرف می‌کنند. دستورات از طریق رابط کاربری به واحد کنترلی ارسال می‌شود. واحد کنترلی با فرستادن سیگنال‌هایی جهت حرک موتور را مشخص می‌کند. با توجه به ساختار پرده (عمودی یا افقی) نوع حرکت موتور متفاوت است.

پرده هوشمند چیست
پرده هوشمند
پرده هوشمند

امکانات و مزایای پرده هوشمند

هدف از هوشمند سازی منزل ایجاد آسایش برای ساکنین خانه است. با هوشمندسازی پرده‌ها می‌توان به افزایش آرامش ساکنین کمک کرد.

١. راحتی و آسایش: سریع حرکت دادن پرده به چرخ‌های کوچک قسمت متحرک آسیب بزند. اگر این کار چند بار تکرار شود حتی ممکن است که پرده از ریخت بیافتد و شما مجبور به تعویض پرده شوید. بسیار خوشایند خواهد بود که بتوان از راه دور حرکت پرده‌ها را کنترل کرد. به کمک رابط کاربری قرار گرفته در منزل یا اپلیکیشن نصب شده روی گوشی می‌توانید به آسانی پرده‌ها را جابه‌جا کنید.

٢. قابلیت برنامه ریزی: یکی از امکانات بسیار عالی پرده‌ی هوشمند برنامه پذیری آن است. پس از برنامه ریزی، واحد کنترلی در زمان‌های تعیین شده به موتورها دستور حرکت می‌دهد. مثلا می‌توانید تعیین کنید که بعد از طلوع خورشید پرده‌ها باز شوند و هنگام غروب کشیده شوند.

٣. افزایش امنیت خانه: پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است. اگر شما قصد سفر داشتید می‌توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند تا حدی امنیت منزلتان را افزیش دهدید. این کار باعث می‌شود از بیرون خانه به نظر برسد که کسی داخل هست و پرده‌ها را می‌کشد.

۴. هماهنگی با سایر لوازم: با هوشمند کردن سایر وسایل مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … حتما پرده‌های منزل را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل باعث افزایش احساس آرامش می‌شود. به اصطلاح کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

۵. صرفه جویی در مصرف انرژی: در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز شدن پرده‌ها از نور خورشید برای روشنایی منزل می‌توان استفاده کرد. با همین کار ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

۶. بالا رفتن ارزش ریالی خانه: قطعا با هوشمند سازی وسایل و منزل ارزش مالی خانه بالاتر می‌رود.

پرده هوشمند
پرده هوشمند

عملکرد پرده هوشمند

باز و بسته کردن پرده های معمولی کمی سخت است. به ویژه پرده‌هایی که طول زیادی دارند. امکان پارگی پرده به دلیل جنس نخ یا سفت بودن آن وجود دارد. بیشتر افراد از باز و بسته کردن چنین پرده‌هایی منصرف می شوند. از روشنایی روز محروم می‌مانند و نمی‌توانند از منظره خارج ساختمان لذت ببرند.

امروزه خیلی راحت می‌توانید با استفاده از موتورها و ریل های پرده برقی، این مشکلات را رفع کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید حتی از راه دور فقط با لمس یک دکمه به آسانی پرده خود را باز کنید و از نور بهره ببرید.

پرده هوشمند

انواع پرده هوشمند

پرده‌های موجود در بازار دو دسته هستند. پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت افقی است. بخش دوم نیز پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت عمودی است. به اصطلاح بالا و پایین می‌روند. تفاوت زیادی در ساختار و عملکرد پرده‌ها وجود ندارد. تمامی آنها از قسمت‌های یکسانی تشکیل شده‌اند. تنها تفاوت آنها جهت حرکتی پرده است.

نحوه هوشمندسازی پرده چگونه است

در مرحله‌ی اول ریل‌های پرده را نصب می‌کنند. از ریل‌های مخصوصی برای پرده استفاده می‌شود. سپس با قرار دادن موتورهای متحرک روی ریل‌ها، سراغ نصب پرده‌ها می‌روند. در مرحله آخر با نصب واحد کنترلی و رابط کاربری کار هوشمند سازی به پایان می‌رسد. بله! به همین سادگی می‌توانید از پرده‌ی هوشمند نصب شده در منزلتان لذت ببرید.

هزینه هوشمندسازی و قیمت پرده هوشمند

برای آگاهی از نحوه محاسبه قیمت و هزینه‌ی تمام شده‌ی هوشمند سازی می‌توانید با واحد فروش گلشین تماس حاصل فرمایید.

آیا می‌توان پرده‌های قدیمی را هوشمند سازی کرد؟

بله، می‌توان به آسانی پرده‌های قدیمی را هوشمند کرد. این کار نیاز به کمی تغییرات در ارتفاع و فاصله ریل پرده از دیوارها دارد. با تعویض ریل‌ها و نصب رابط کاربری کار هوشمندسازی به پایان می‌رسد.

پرده هوشمند چیست

سخن پایانی

حالا که با مزایا و امکانات پرده هوشمند آشنا شدید، اگر قصد هوشمندسازی پرده‌های منزل، هتل یا بیمارستان را دارید می‌توانید با واحد فروش شرکت بازرگانی و خدماتی گلشین ( 09126891394 ) تماس حاصل فرمایید. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله های بیشتر
تجهیزات تصویر
golshin

طراحی و دکوراسیون روستیک

سینمای خصوصی به سبک دکور روستیک یا همان روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک

ادامه مطلب »
تجهیزات تصویر
golshin

سینمای خصوصی

سینمای خصوصی به یک روند جدید تماشای فیلم در محیط خانگی اشاره دارد که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری را برای علاقمندان به سینما

ادامه مطلب »